Dienstag, 14. September 2010

Co tu všechno mám

Uvažoval jsem, že si koupím kolo. Tady v Darmstadtu jezdí na kole totiž úplně každý. Opravdu. Okolo 30E (méně i více) člověk může utratit za kolo (vetšinou za starou ukrajinu či závodku) ve Frankfurtu na bleším trhu. Ještě stále nemám rozmyšlené, zda-li o víkendu nevyrazím na výlet a nepřivezu si zpět trofej. Zase v zimě a na podzim bude mokro a moc nevím, jestli se mi chce každý den se zmazat, když uvážím, že na začátku března už asi pojedu domů... No nevím.

Jinak se tu mám krásně, mám německou simku, konto v bance (ke kterému mi stále nepřišla karta:-) ), adresu (uvedena v příspěvku Deutschland), tento týden dostanu univerzitní kartu (která, pravda, stála 180E a byla součástí imatrikulace), ve které je lítačka nejen po Darmstadtu, ale i po více než půlce Hessenska, tzn. že budu od 1. Oktobera moci jezdit zadarmo vlaky (mimo IC a ICE), autobusy, tramvajemi po oblasti asi tak 120x120 km. Dál se prý dá chodit na tuto kartu zadara do národního divadla Darmstadt (ovšem pouze za předpokladu, že je nějaké místo volné= když si totiž někdo koupí lístek za peníze, má samozřejmě před socanem študákem přednost. Avšak co jsem slyšel, vždy je dostatek volných míst). Se svou kartou budu moci zadara i do různých Sportzentrum, tak uvidíme, jestli se ze mě třeba nestane plavec:-D.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen